قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که ترجمه رسمی مدارک برای چه سفرهایی به کشور آلمان ضروری است؟ آیا مدارک ترجمه شده را حتما باید به تایید سفارت آلمان برسانیم؟ هزینه تایید مدارک توسط سفارت آلمان چقدر است و چه مدت زمان می‌برد؟ قیمت ترجمه رسمی آلمانی به همراه اخذ تاییدیه چقدر است؟

این سوالات ممکن است ذهن تمامی افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند به خود مشغول کرده باشند. اگر سوالاتی از این دست در ذهن شما نیز بوجود آمده است و یا تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه و شرایط ترجمه مدارک تحصیلی کسب کنید با دارالترجمه رسمی آلمانی مکس ترنسلیت همراه باشید…

دارالترجمه رسمی آلمانی

ترجمه رسمی فوری اسناد و مدارک، مورد تایید سفارت آلمان به همراه اخذ تائیدات دادگستری و امور خارجه در کمترین زمان

مشاوره تلفنی ترجمه آلمانی
مشاوره رایگان واتس‌اپ
تماس با مترجم رسمی آلمانی

انتخاب بهترین دارالترجمه رسمی آلمانی در تهران

در سال‌های اخیر تعداد افرادی که به دلایل مختلف به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند افزایش بسیار زیادی داشته است. تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند از جمله دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمانی، تجار و سرمایه گذاران برای خرید ملک و راه اندازی بیزینس و کسب و کار، ثبت شرکت، ایجاد شعبه و دفتر نمایندگی و بسیاری موارد دیگر در مرحله اول نیاز به ترجمه رسمی مدارک خود دارند.

در ادامه این مطلب که توسط دارالترجمه رسمی مکس ترنسلیت تهیه شده به ترتیب اولویت به بررسی روند ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و شرایط آن، سپس چک لیست مدارک مورد نیاز برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان برای کار و سرمایه گذاری دارند می‌پردازیم.

ترجمه اسناد و مدارک تحصیلی به زبان آلمانی

بهتر است بدانید در حال حاضر آلمان یکی از کشورهای پردرخواست در حوزه تحصیل است به همین دلیل در ادامه به صورت کامل به تشریح روند ترجمه رسمی مدارک، تاییدات دادگستری و امور خارجه همچنین تایید مدارک سفارت آلمان در تهران، می‌پردازیم.

نکات مهم برای دانشجویان و فارغ التحصیلانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی زبان دارند:

اطلاع از لزوم ترجمه با مهر دارالترجمه رسمی آلمانی و یا با تاییدیه دادگستری و امور خارجه

از دانشگاه مقصد خود سوال بپرسید که ترجمه‌ مدارک با مهر دارلترجمه رسمی آلمانی قابل تایید آنها است یا نیاز به تاییدات دادگستری و امور خارجه دارید. اگر دانشگاه شما نیازی به تاییدیه نداشته باشد و شما از این موضوع بی اطلاع باشید ناخواسته باید هزینه‌های بالاتری برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود بپردازید. به همین دلیل این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اخذ تاییدیه دادگستری و امور خارجه هزینه‌های ترجمه را بین 20 تا 70 درصد افزایش می‌دهد.

البته با توجه به تجربه‌ بیش از 2 دهه دارالترجمه رسمی مکس ترنسلیت در این زمینه، بیش از 90٪ دانشگاه‌های آلمان ترجمه‌های مدارک را با مهر دادگستری و امور خارجه همچنین با مهر تایید سفارت آلمان در تهران مورد قبول قرار می‌دهند.

آزاد سازی مدارک تحصیلی 

تمامی دانش آموختگان دانشگاه‌های داخل کشور باید قبل از تحویل مدارک به دارالترجمه‌های رسمی نسبت به آزادسازی و تاییدیه از دانشگاه‌های محل تحصیل خود اقدام نمایند.

به عنوان مثال دانش آموختگان دانشگاه آزاد باید پس از فارغ التحصیلی نسبت به دریافت دانشنامه و ریز نمرات خود اقدام کنند، سپس این مدارک را به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسانند و پس از اخذ تاییدات از سازمان مرکزی به دارالترجمه‌های زبان آلمانی مراجعه کنند.

تاییدات دادگستری و امور خارجه

پس از بررسی مرحله اول و آزادسازی مدارک در مرحله‌ بعد باید اصل مدارک خود را به کارشناسان دارالترجمه رسمی مکس ترنسلیت تحویل دهید تا پروسه ترجمه رسمی مدارک به زبان آلمانی و تاییدات دادگستری و امورخارجه توسط تیم حرفه‌ای ما آن انجام شود.

توجه داشته باشید که برای ترجمه رسمی مدارک آلمانیبین ۳ تا ۱۰ روز کاری با توجه به شرایط زمان نیاز است و زمان مورد نیاز برای دریافت تاییدیه از دادگستری یک روز کاری و امورخارجه دو روز کاری است که به مدت زمان ترجمه رسمی اضافه می‌شود.

البته با توجه به شرایط خاصی، امکان ترجمه رسمی فوری وجود دارد. برای آگاهی از شرایط ترجمه رسمی فوری با کارشناسان دارالترجمه رسمی مکس، تماس حاصل نمائید.

تایید ترجمه رسمی مدارک توسط سفارت آلمان

سفارت آلمان برای تایید مدارک ترجمه شده نیاز به مهر دادگستری و امور خارجه دارد در نتیجه نمی‌توان ترجمه مدارکی که فقط توسط دارالترجمه رسمی مهر شده است را بدون داشتن مهرهای دادگستری و امور خارجه به سفارت تحویل داد.

بهتر است بدانید که مدت زمان اخذ مهر تاییدیه سفارت آلمان میانگین ده روز کاری می‌باشد.

نحوه دریافت وقت از سفارت آلمان برای تایید مدارک مانند سایر کشورها بصورت اینترنتی و آنلاین می‌باشد و می‌توانند از طریق وب سایت سفارت آلمان اقدام به رزرو وقت کنید. توجه داشته باشید که معمولا وقت‌هایی که توسط سفارت آلمان تعیین می‌شود معمولا برای یک ماه آینده خواهند بود پس بهتر است در صورت نیاز هرچه زودتر برای تایید مدارک خود اقدام کنید.

نکته: در صورتی که وقت کافی برای مراجعه به سفارت آلمان را ندارید، می‌توانید درخواست خود را با پشتیبانی و کارشناسان دارالترجمه رسمی مکس ترنسلیت مطرح کنید تا این پروسه توسط نمایندگان ما بین یک الی دو هفته کاری برای شما عزیزان انجام شود.

آدرس سفارت آلمان در تهران: خیابان فردوسی شماره 324-320

تلفن تماس: 39990000

فکس: 39991960

وب سایت: https://teheran.diplo.de/ir-fa

اگر همچنان سوالی دارید که پاسخ داده نشده است، مشاورین مجرب دارالترجمه رسمی مکس، آماده پاسخگویی به صورت آنلاین و تلفنی هستند. جهت مشاوره رایگان با مترجمین رسمی یا کارشناسان مربوطه می‌توانید از طریق تلفن یا واتس‌اپ ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از طریق لینک‌های زیر اقدام نمائید.

تماس با دارالترجمه رسمی مکس
واتس‌اپ ۲۴ ساعته دارالترجمه