اگر قصد سفر اداری، تفریحی و مهاجرت، اخذ ویزا، انجام امور حقوقی، ثبت ازدواج و طلاق در خارج از کشور را دارید بهتر است بدانید در بیشتر مواقع ترجمه رسمی شناسنامه و مدارک هویتی شما، مورد نیاز است.

ترجمه رسمی شناسنامه باید دارای مهر ثبت احوال و بدون خط‌خوردگی باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ترجمه رسمی شناسنامه تنها با همراه داشتن اصل مدرک توسط دادگستری و امور خارجه تایید می‌گردد و تایید وزارت امور خارجه نیز بدون مهر تایید دادگستری ممکن نیست. همچنین به این نکته دقت کنید که ترجمه رسمی میبایست در دارالترجمه رسمی و توسط مترجیمن رسمی، ترجمه شود.

آیا ترجمه رسمی شناسنامه‌های قدیمی امکان پذیر است؟

طبق بخشنامه‌ای که سازمان ثبت احوال کشور منتشر کرده ‌است، شناسنامه‌های قدیمی و جدید از اعتبار یکسانی برخوردار هستند و شناسنامه‌‌های قدیمی نیز قابل تایید و ترجمه هستند. بهتر است بدانید که شناسنامه‌هایی که قبل از انقلاب صادر شده‌اند فاقد اعتبار می‌باشند و اگر شخصی موفق به تعویض شناسنامه خود نشده باشد، ترجمه رسمی آن توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تنها در صورتی که صاحب مدرک هویتی فوت کرده باشد و تاریخ فوت در شناسنامه قید شده باشد مورد تایید قرار می‌گیرد.

 

 

نکات مهم در مورد ترجمه رسمی شناسنامه المثنی و ترجمه توضیحات شناسنامه

اگر فردی بالای 15 سال داشته باشد حتما باید شناسنامه عکس‌دار خود را برای ترجمه به دارالترجمه بسپارد در غیر اینصورت امکان ترجمه وجود ندارد. همچنین اگر شناسنامه شخص المثنی باشد، حتما باید کلمه (duplicate) توسط مترجم در ترجمه ذکر شود. توجه داشته باشید که تمامی موارد موجود در شناسنامه باید در ترجمه آن نیز ذکر شود به طور مثال تبدیل تاریخ‌های شناسنامه از شمسی به میلادی لازم است مطابق با گذرنامه باشد و با دقت بالایی انجام شود. اگر تنها تصویر شناسنامه خود را در اختیار دارید بهتر است بدانید که مترجم تنها با وجود مهر کپی برابر اصل اداره ثبت احوال آنرا از شما خواهد پذیرفت. دقت داشته باشید که معمولا ترجمه رسمی شناسنامه همراه با ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه انجام می‌شود.

خدمات ترجمه رسمی آنلاین شناسنامه در دارالترجمه رسمی مکس ترنسلیت

خدمات ترجمه رسمی شناسنامه به صورت آنلاین در دارالرتجمه رسمی مکس ترنسلیت ارائه می‌شود و تمامی عزیزانی که در تهران و شهرستان‌ها سکونت دارند می‌توانند از این خدمات بهره ببرند. نرخ ترجمه رسمی شناسنامه نیز در این دارالترجمه دقیقا مطابق با نرخ‌نامه ترجمه رسمی قوه قضائیه می‌باشد و هیچ هزینه مازادی از متقاضی دریافت نمی‌گردد. همچنین شما عزیزان می‌توانید دریافت تاییدات وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز به مترجم رسمی این مجموعه بسپارید.

مراحل ترجمه رسمی شناسنامه و مدارک هویتی در مکس ترنسلیت

دارالترجمه رسمی مکس ترنسلیت با بهره‌گیری از مترجمان رسمی قوه قضاییه تمامی خدمات ترجمه رسمی را به متقاضیان ارائه می‌دهد. برای ترجمه شناسنامه خود کافیست به سایت این دارالترجمه مراجعه نمایید و مراحل زیر را طی نمایید.

ثبت سفارش ترجمه شناسنامه: برای ثبت سفارش، کافیست اسکن شناسنامه خود را از طریق سایت و یا واتس اپ برای مترجمین ما ارسال نمایید. سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن قیمت‌گذاری می‌شود و می‌توانید نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید. مترجم رسمی مکس ترنسلیت اسکن ارسالی شما را بررسی می‌کنندو در صورت تایید از شما اصل مدرک را درخواست می‌کنند.

ارسال و دریافت مدارک هویتی: شما می‌توانید با استفاده از خدمات پیک معتمد و رایگان دارالترجمه اصل مدارک هویتی و شناسنامه خود را برای دفتر دارالترجمه ارسال نمایید تا روند ترجمه آغاز شود. برای تحویل ترجمه مدارک نیز، هم امکان دریافت حضوری از طریق مراجعه به دفتر دارالترجمه‌ و هم ارسال از طریق پیک میسر می‌باشد.

دریافت تاییدیه‌های دادگستری و وزارت امور خارجه: مکس ترنسلیت علاوه بر ارائه مدارک ترجمه شده با مهر مترجم رسمی، در صورت نیاز و درخواست شما، مدارک ترجمه شده را به تایید وزارت دادگستری و وزارت خارجه نیز خواهد رساند.

سخن آخر…

افرادی که قصد مهاجرت و سفرهای تفریحی یا اداری به کشورهای مختلف را دارند بدون شک به ترجمه رسمی مدارک هویتی خود از جمله شناسنامه نیاز پیدا می‌کنند. در این مواقع دارالرتجمه رسمی مکس ترنسلیت می‌تواند ترجمه رسمی مدارک شما را به زبان‌های مختلف مانند انگلیسی، ترکی استانبولی، عربی، فرانسوی، روسی، آلمانی و اسپانیایی و … ترجمه کند. در انتها اگر سوالی بدون جواب در ذهن شما در مورد ترجمه رسمی مدارک وجود دارد می‌توانید از طریق واتس اپ با مشاورین متخصص این دارالرتجمه در تماس باشید.